mandag 11. november 2013

Hitchhiker

Jeg har strikket meg et sjal til, ettersom jeg nesten ikke har noen fra før. Eehhm. Hitchhiker har stått på lista ei stund og nå var det på tide å sette i gang.

Den arvede barnestolen erstatter meg denne gangen
Selv om oppskrifta har stått i kø lenge er det en grunn til at jeg aldri har kommet i gang med den: jeg hater å strikke riller. Sånn skikkelig! Det kom jeg på etter at jeg hadde startet. Heldigvis skjer det noe hver 8. rille, da man må ta noen grep for å lage taggene.


Taggene som fikk meg gjennom det hele
Etter 38 tagger syntes jeg det var nok og skulle gå til neste steg i oppskrifta. Jeg vet ikke hva det var som skjedde, men jeg forsto ingenting av veien videre. Hørt det før fra meg? Ja. Det skjer omtrent hver gang jeg strikker noe. Hjelpes. Jeg la det hele bort i nesten to uker før det plutselig gikk opp et lys - jeg var ferdig! Det var bare å felle av! Flause. Jeg får skylde på svært lite strikking i høst og at jeg har kommet ut av grooven rett og slett.


Det var flere grunner til at jeg begynte på nettopp dette prosjektet. Jeg har igjen mye av stæsjet fra denne turen. Og nå skal jeg dit igjen! Nå har jeg i alle fall brukt opp ett nøste slik at jeg kan hamstre mer. For hamstring blir det *fnis*. Og i år er det med menn som kan bære poser(hei brodern og pappa!). Det gledes.

Garnet som er brukt er Wollmeise pure og jeg har strikket på pinne nr. 3. Jeg falt for hespet da jeg var på Loop i fjor, fargene ropte på meg! Jeg synes kanskje sluttresultatet ble litt vel spraglete, men likevel. Nytt tilskudd til samlinga.

På tross av rillene anbefales oppskrifta - perfekt strikk sånn i mellom andre ting og man behøver ikke tenke så mye underveis.

Vero

8 kommentarer:

  1. Så fint et sjal! Og takk for sist, glemte å si på strikkekvelden hos Anna at jeg leser bloggen din :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for sist! Jeg går for strikkekveld hos Annas førstkommende tirsdag også :)

      Slett
  2. åh ja, rillestrik er jeg heller ikke vild med! Heldigvis er sjalet blevet rigtig fint - hjulpet godt på vej af dejlige farver :-)

    SvarSlett
  3. JA! Jeg hadde planer om å strikke et sjal/skjerf jeg hadde sett "overalt" på nettet, men kunne plutselig ikke huske hva det het - men her er det jo! Liker ikke rillestrikk jeg heller, men jeg liker FASONGEN på dette sjalet - veldig praktisk. Så derfor ryker det nå rett inn på (den milelange) strikkelista mi.

    Det ble veldig fint!! Et skjerf kan godt være litt "spraglete", syns jeg - det liver opp i høstmørket. God tur til London - er litt misunnelig, kjenner jeg... :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Her er det! Bra du fant igjen oppskrifta. Har hatt det likens med sjalet som heter Baktus :) Fant mange skatter i London!

      Slett
  4. Du assa.. Hate riller og like vrangmasker..;) Fint sjal!

    SvarSlett